УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 





Бібліотеки міста

13 квіт. 2020
Огляд літератури «Інклюзивне навчання»

Огляд літератури «Інклюзивне навчання»

 

    «Кожна дитина, незалежно від її розвитку та соціальної належності, повинна вести повноцінне життя в умовах, які забезпечують її гідність, сприяють формуванню почуття впевненості в собі і забезпечують участь у житті суспільства» - з конвенції ООН про права дитини.

    За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші – або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою.

    Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

    Хто такі діти з особливими потребами?

    Деякі дослідники трактують це поняття досить широко і розглядають у даному контексті не лише дітей з особливостями розвитку, а й обдарованих малюків, дітей, позбавлених батьківської опіки, а також тих, хто пережив війну чи переїхав з іншої країни (регіону).

    Варто зазначити, що в Україні основною категорією дітей з особливими освітніми потребами прийнято вважати осіб з особливостями психофізичного розвитку:

з порушеннями зору (сліпі, зі зниженим зором);

із порушеннями слуху (глухі, зі зниженим слухом);

з порушеннями мовлення;

із затримкою психічного розвитку;

з порушеннями опорно-рухового апарату;

із розумовою відсталістю;

зі складними вадами розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).

    Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.

    Видавництво «Літера ЛТД» випускає серію науково-популярних видань «Інклюзивне навчання». Матеріали цих посібників розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібників, використовуючи найсучасніші матеріали, надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми потребами в навчальному закладі.

    Ізюмські міські бібліотеки отримали ряд видань з цієї серії і пропонуємо Вашій увазі інформаційно-бібліографічний огляд ряду видань цієї серії.