Бібліотеки міста
Огляд літератури «Інклюзивне навчання»
«Кожна дитина, незалежно від її розвитку та соціальної належності, повинна вести повноцінне життя в умовах, які забезпечують її гідність, сприяють формуванню почуття впевненості в собі і забезпечують участь у житті суспільства» - з конвенції ООН про права дитини.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші – або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою.
Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.
Хто такі діти з особливими потребами?
Деякі дослідники трактують це поняття досить широко і розглядають у даному контексті не лише дітей з особливостями розвитку, а й обдарованих малюків, дітей, позбавлених батьківської опіки, а також тих, хто пережив війну чи переїхав з іншої країни (регіону).
Варто зазначити, що в Україні основною категорією дітей з особливими освітніми потребами прийнято вважати осіб з особливостями психофізичного розвитку:
з порушеннями зору (сліпі, зі зниженим зором);
із порушеннями слуху (глухі, зі зниженим слухом);
з порушеннями мовлення;
із затримкою психічного розвитку;
з порушеннями опорно-рухового апарату;
із розумовою відсталістю;
зі складними вадами розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).
Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.
Видавництво «Літера ЛТД» випускає серію науково-популярних видань «Інклюзивне навчання». Матеріали цих посібників розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібників, використовуючи найсучасніші матеріали, надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми потребами в навчальному закладі.
Ізюмські міські бібліотеки отримали ряд видань з цієї серії і пропонуємо Вашій увазі інформаційно-бібліографічний огляд ряду видань цієї серії.